toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Topic ClosedHva sier Islam om "bokens folk"?

Post Reply Post Reply
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Timeo View Drop Down
Newbie
Newbie

Online Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Hva sier Islam om "bokens folk"?
    Posted: 21 Desember 2009 at 17:42
Jeg har forstått det sånn at judaister og kristne har en annen stilling ovenfor muslimer enn de som ikke tror på noe som helst, eller som tror på avguder som ikke har med Gud å gjøre. Jeg mener å ha forstått det sånn at de som tror på den almektige Gud ikke bør behandles på en dårlig måte. Hvordan har det da seg med dagens islamske hat mot jøder? Har det med Palestina å gjøre, eller noe eldre? Og er det forskjell på kristne og jøder sånn som muslimer ser det?
Back to Top
Adam09 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 21 Desember 2009 at 22:47
Jeg er muslim, men personlig har jeg ikke noe hat til jøder. Derimot mener jeg det er god grunn til å hate hva den israelske regjeringen og dens hær gjør mot palestinerne. Mange jøder er motstander av den israleske politikken så jeg ser defor ingen grunn til å hate jøder som gruppe. Håper virkelig dette er den vanlige oppfatningen blant opplyste muslimer. Dessverre blir ofte religion misbrukt for å fremme politiske mål.
Back to Top
sarah a View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 22 Desember 2009 at 09:18

Originally posted by Adam09

Jeg er muslim, men personlig har jeg ikke noe hat til jøder. Derimot mener jeg det er god grunn til å hate hva den israelske regjeringen og dens hær gjør mot palestinerne. Mange jøder er motstander av den israleske politikken så jeg ser defor ingen grunn til å hate jøder som gruppe. Håper virkelig dette er den vanlige oppfatningen blant opplyste muslimer. Dessverre blir ofte religion misbrukt for å fremme politiske mål.

Slike holdninger liker jeg ved deg kjære. Hadde menneskene tenkt slik ville vi hatt fred. 

Stå påThumbs%20Up

Allah guides to His Light whom He wills.
http://www.youtube.com/watch?v=iYfmLpUG_XU&feature=related
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,123 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: